Todos português são malucos! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin Hofkamp - WaarBenJij.nu Todos português são malucos! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin Hofkamp - WaarBenJij.nu

Todos português são malucos!

Door: Robin Hofkamp

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 Februari 2013 | Portugal, Lissabon

Het is een zware, maar leerzame week geweest. Maandag is de dag begonnen met een voorstelrondje bij alle managers en daarna was er een rondleiding door het hotel. Ik wist niet zo goed wat ik me voor moest stellen bij een vijfsterren hotel, maar dit verschilt toch wel zwaar van andere hotels! O hotel é muito bom! Ik heb een stageplek op de salesafdeling. Het is wennen, vooral de taal. We zitten met zijn vijven op kantoor, onderling wordt er natuurlijk Portugees gesproken dus ik voelde me in het begin wel een beetje een buitenstaander. Helaas mocht ik op dag drie al geen Engels meer spreken en moest ik dus voor ik iets wilde zeggen google translate raadplegen, vermoeiend maar leerzaam! Ik ga gelukkig al steeds meer begrijpen, dus hoop over vijf maanden een aardig woordje Portugees te spreken!
Tot nu toe zijn alle Portugezen die ik ken compleet gestoord en dat is gelukkig hier op kantoor ook zo, dus zo kom ik de dag wel door! Ik heb tot nu toe alleen nog maar saai computerwerk gedaan, maar volgende week komt de Sales Manager terug van haar reisje naar Brazilië, dus ik hoop dat ik dan wat meer te doen krijg. En ja, reisje naar Brazilië en in maart gaat haar assistente naar Denemarken, vervolgens naar de Benelux en in juni ook nog naar de USA... En dan is er vandaag ook nog iemand van de sales afdeling naar New York vertrokken. Ik denk dat ik sales manager wordt! (Totdat ik verliefd word, kinderen krijg, etc., dan verzin ik wel weer iets anders!)

Ik ben nu precies een week in Lissabon en vind het tot nu toe een heerlijke stad! Het is wel wennen om met twee onbekende meisjes in huis te wonen, plus dat zij achterlijke werktijden hebben en ik dus iedere ochtend om zes uur wakker word. Ook hebben we nog geen warm water en daarom moet ik bij de bovenbuurvrouw douchen. Maar ja, dit is Portugal, dus zulke dingen had ik wel verwacht. Het alleen zijn is wel wennen, maar gelukkig hebben we Skype! Daardoor heb ik gewoon even een avondje in Costa Rica door kunnen brengen!

Iedere keer dat ik in de spiegel kijk denk ik, wie is dat meisje in dat mantelpakje? Ik vind het daarom ook ontzettend fijn dat ik vanavond weer een spijkerbroek en allstars aan kan trekken. Ik leer hier wel van de kleine dingen in het leven te genieten!

Um bom fim de semana! Beijinhos xxx

  • 08 Februari 2013 - 20:16

    Vera:

    Hee roo!!

    Leuk om te lezen hoe jij het hebt in portugal
    Ik herken je problem van taal heel erg!
    Ze praten hier onderling (de zwarten) zulu met elkaar of zuid frikaans.
    Zuid afrikaans snap je serieus ong. de helft van. beetje waar het over gaat maar precies??
    En met de managers engels en soms beetje afrikaanse woordjes. Maar ik ben heel slecht in engels merk ik nu en kan me soms niet duidelijk maken. Dus ik herken je probleem heel erg haha :)

    Hahah jij een mantelpakje en ik een 'bush' pakje, dus: schoenen en broeken die ik nederland nooit zo dragen.
    Raar he datje je een beetje gaat voelen naar wat je aan hebt.

    Maar zijn je huisgenoten wel aardig? Lissabon zal wel mooi zijn idd ik wil daar ook echtnog een keer heen.

    Nou zet hem op meid en veel plezier enik hou je blog bij vanaf nu :) hihi vanuit Zuidfrika

    Kusss

  • 08 Februari 2013 - 20:19

    Robin Hofkamp:

    Heee Veertje!

    Wat leuk om iets van je te horen! Met jou wil ik ook nog even Skypen hoor! Ik heb Geof en Rosa gesproken, was wel leuk om te zien waar zij nu zitten!

    De taal zal inderdaad even wennen zijn, het is nog maar week 1 natuurlijk! De kleding is inderdaad wel raar, als ik over straat loop denk ik echt van wat zullen mensen nu van me denken?! Eén of andere zakenvrouw ofzo, haha, alles behalve dat!

    Mijn huisgenootjes zijn hele lieve meisjes, ze hebben alleen andere dagen vrij dan ik dus dat is wel jammer! Hoe gaat het bij jou?! Is je stage leuk? Zijn er nog andere leuke mensen?

    Liefs!

  • 08 Februari 2013 - 20:52

    Mandy Charité:

    Haha Vera.. De zwarten..

    Leuk om te lezen inderdaad hoe jij het hebt Roo! Je appartement klinkt wel echt heel chill.
    Ik herken wel veel dingen, maar het is gewoon een kwestie van je draai vinden en overal aan wennen!
    Ik zit in een huis met 25 Nederlandse studenten en dat is heel leuk en gezellig, maar ik heb af en toe ook echt even momentjes voor mezelf nodig! Lang leve internet en rtl gemist ;)
    Ik begin hier ook steeds meer te wennen en mijn stage zie ik ook steeds positiever in.
    Gelukkig zijn jouw huisgenoten ook leuk!!

    Liefs Mandy

  • 08 Februari 2013 - 22:31

    Robin Hofkamp:

    Heee Man!

    Haha ja zelfs op deze afstand kunnen we om Vera lachen. Ik heb jullie nog gespot bij dat programma op BNN! Leuk!!

    Het is inderdaad een kwestie van tijd, maar voor mijn gevoel zit ik hier al veel langer dan een week joh! Jij hebt het geluk dat je met Sil bent en dat het daar stikt van de Nederlanders haha! 25 studenten mijn gooooood wat een drukte! Hoe is je stage nu? Ik zag dat jullie eerst allen maar konden zitten en wachten... Niet zo heel erg motiverend!

    Succes meisjes! We spreken elkaar!!!

  • 09 Februari 2013 - 08:28

    Caroline:

    Lieve schat,

    Wat vind ik dit toch super ven je!, hoe moeilijk of eenzaam het soms kan zijn. zoveel krijg je ervoor terug! Ik ga natuurlijk niet de weldenkende tante spelen maar toch Roo... Wat zou ik dit graag hebben gedaan vroeger.. Een ander land, andere mensen prachtige cultuur! En wat het dan ook met jezelf doet...........Hou vol hè pop je gaat nog veel leuke dingen meemaken en doen en misschien kom ik een paar dagen je kant op met Grietje (als dat kan) ik blijf je volgen...... Je zal er niets aan hebben maar ik ben trots op jou dat je dit doet! Ik hoop dat je een super leuk weekend hebt!, liefs Caroline xxxx

  • 10 Februari 2013 - 20:39

    Opa En Oma Uit Waddinxveen:

    Hoi meisje
    Inmiddels een weekje weg en we krijgen leuke reacties via je app.
    Starten met de zaken waar alles om draait. HET SECRETARIAAT
    Als je door hebt hoe dat functioneert zijn de basisingredienten voor de baan die
    Je later wilt ontdekt en daarop moet je doorborduren.
    Belangrijk is het te ontdekken wie wat doet, wat hij betekent voor de organisatie
    En wat je aan iemand kanctoevertrouwen en delen om tot resultaten te komen.
    Dat betekent lekker vooruitdenken en de formule verzinnen en uitwerken als de
    Vraagstelling of het verzoek op je afkomt.

    Op die wijze kreeg ik vroeger de kansen bij mijn oude baas architect Roggeveen.
    Ik mocht daardoor met mijn ambachtschool meegroeien en meedenken.

    Natuurlijk zou je nu ook al willen reizen meereizen inkopen en contracten maken.
    Nee dus!!!!!! Eerst de basis leggen daar mag je nu in de vreemden aan werken.
    Je bent nu aan de wolven overgeleverd...als jevdit oppikt blijft lachen en zure
    Klusjes met een blij gezicht aanpakt en oplost kom je met rijke ervaringen straks
    Weer naar huis.

    Wij gaan deze week naar ALVOR maar blijven echt wel uit de buurt.


    Geniet van het leven en mis er geen uur van.. vde senioren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6988

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2015 - 02 Oktober 2016

Werken in Lissabon

01 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Lissabon

Landen bezocht: