1, 2, 3, 4, 5, 6, bijna 7 maanden! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin Hofkamp - WaarBenJij.nu 1, 2, 3, 4, 5, 6, bijna 7 maanden! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin Hofkamp - WaarBenJij.nu

1, 2, 3, 4, 5, 6, bijna 7 maanden!

Door: Robin Hofkamp

Blijf op de hoogte en volg Robin

24 Januari 2016 | Portugal, Lissabon

Het is vandaag rond de 20 graden, ik zit heerlijk op mijn balkonnetje met een wijntje van de zon te genieten. Tijd om even een update te geven over mijn leven in Lissabon.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik ben inmiddels alweer langer dan een half jaar in Portugal. Time flies when you're having fun. Tijdens de feestdagen was het toch wel vreemd om hier, zonder familie en vrienden, te zijn, maar ondanks dat hebben we er met collega's een leuke Kerst en Oud & Nieuw van gemaakt. Ook heb ik een erg leuk kerstcadeau gekregen, ik ben namelijk verhuisd. Ik woon nu dichterbij het centrum, in dezelfde buurt als waar ik tijdens mijn stage woonde. Mijn kamer is wel véél kleiner, het is niet zo luxe als het vorige appartement en ik heb mijn super leuke huisgenoten achter moeten laten, maar de locatie is wel veel beter. Dus ik ben blij.

Qua werk is het allemaal niet zo spannend. Er is weinig uitdaging en de dagen gaan erg langzaam, maar ja, ik zou ook niet weten wat ik in Nederland moet gaan doen. Ik ben sinds kort begonnen met Portugese les. Het zijn privé lessen, met een strenge lerares die me veel laat spreken, dus ik hoop dat ik op die manier de taal wat beter leer. Ik heb de taal van mijn telefoon omgezet in Portugees, mijn Netflix kijk ik met Portugese ondertiteling en met sommige mensen WhatsApp ik alleen nog in het Portugees, dus hopelijk spreek ik het eind 2016 vloeiend (mijn goede voornemen).

Mijn leven is hier eigenlijk niet heel anders dan in Nederland. Doordeweeks werken, in het weekend de stad in, drankjes drinken, uitgaan, surfen (heel cool!), winkelen, sporten etc. Toch moet ik er echt nog niet aan denken om terug naar Nederland te gaan. Het leven hier is toch anders. Daarnaast is het super leuk om mensen van over de hele wereld te leren kennen en hun verhalen te horen.

Over Nederland gesproken… Over twee weken kom ik een weekendje naar het koude, regenachtige Holland. Want ja… Carnavalsweekend, do I need to say more? Tot dan!

  • 15 Februari 2016 - 17:28

    "Zielepoot":

    Lieve Rootje zonder ziele pootje.
    Ik verveel me hier natuurlijk dood, ben sinds 2 dagen wel online en oefen wat met zoeken op de computer.
    En.... toen vond ik zomaar plotsklaps je verhaal.
    Nog even en ik ga dat computergedoe nog leuk vinden.
    Wat een mooie foto van jou op de plank.
    Lees je dit? En...weet je ook wie ik ben?
    Aanwijzing: Ik zit op het moment in een soort "gesloten instelling" vol grappige 70 plussers!
    Ik zag ook dat je een ander mail adres hebt. Ik ga je mailen!!!
    Hartelijke liefhebbende groetseltjes van Zielie-de-bielie....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1459
Totaal aantal bezoekers 6977

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2015 - 02 Oktober 2016

Werken in Lissabon

01 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Lissabon

Landen bezocht: