Vijf maanden is langer dan je denkt - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin Hofkamp - WaarBenJij.nu Vijf maanden is langer dan je denkt - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Robin Hofkamp - WaarBenJij.nu

Vijf maanden is langer dan je denkt

Door: Robin Hofkamp

Blijf op de hoogte en volg Robin

04 Februari 2013 | Portugal, Lissabon

Ik heb mezelf vrijdag meerdere malen afgevraagd waar ik in godsnaam aan begonnen ben… Maar eenmaal in Lissabon aangekomen, met een super ontvangst van mijn nieuwe collega’s, was ik die gedachten al snel kwijt. Het besef dat ik zo lang weg zou blijven was er toen nog niet echt, maar dat begin ik nu wel langzaam te krijgen.

Ik woon de komende maanden in een appartement dat ik moet delen met twee Hongaarse meisjes. Het is wel jammer dat zij ‘best friends’ zijn, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat ik zo ook af en toe even mijn momentjes alleen heb. Ik heb overigens niets te klagen want ik heb een enorme kamer, tweepersoonsbed, eigen badkamer, mooi balkon, woon naast El Corte Inglés (een soort van Bijenkorf), noem maar op! Er zijn ook wel een aantal dingen die nog even gefixt moeten worden, maar als het allemaal vanzelf zou gaan zou ik nog steeds niets leren van dit avontuur! Ik heb zelf mijn douche gemaakt, dus pappie kan trots op me zijn!

Ik ben blij dat ik nog even wat dagen heb gehad om Lissabon te verkennen, in plaats van dat er gelijk gewerkt moet worden. De eerste avond zijn de Hongaartjes, een Litouwse vriendin van hun, een verdwaalde Duitser (niet goed voor mijn Portugees…) en ik uit geweest in Bairro Alto, een leuke buurt waar veel lokale mensen komen. Op dag twee hebben we wat sightseeing gedaan en zijn we naar de niet-toeristische plekken van Lissabon geweest. Gister was mijn relax-dag en heb ik zelf een beetje de stad verkend.

Het besef dat ik langer dan twee weken weg blijf komt wel hard aan, je weet pas wat je mist als het er niet is… Ik lag gisteravond in bed, alleen, zonder internet, zonder tv, vreemde geluiden om me heen… Toen voelde ik me toch wel een beetje eenzaam! Maar dat zorgt er alleen maar voor dat ik weer even weet hoeveel jullie voor me betekenen!

Vandaag heb ik mijn eerste werkdag gehad. Het is echt een super mooi hotel! Het werken is nog wel een beetje wennen, maar hoe kan het ook anders op dag één?! Ik heb ook eindelijk internet, dus ik ga nu eerst eens even Skypen!

Até logo meus amigos xxx

  • 04 Februari 2013 - 19:58

    Marjolie:

    Leuk Roo!! Heel veel succes, je kan het!!

    Liefs, Marjolie

  • 04 Februari 2013 - 20:09

    Juultjeeeee:

    Ahhh schatjeeeeeee niet eenzaam zijn hoor!! Komt vast helemaal goed grote meid!! Betekend deze grote kamer dat ik langs kan komen...? Claud wil ook zo graag... Hahaha!! Snel Skypen kussie

  • 04 Februari 2013 - 20:15

    Anne:

    Heel goed dat je al een blog hebt, hou dat erin hihi! ik ben super trots op jou stoere meid!! Fijn dat je zo'n mooi plekje hebt! T werk went vanzelf! Dikke kuss.

    Ps. is er ook nog een plekje voor my in je kamer?

  • 04 Februari 2013 - 20:39

    Gertine:

    Hey robin,
    Stoere chick!
    Heel veel plezier daar!

  • 04 Februari 2013 - 21:10

    Ria Driehuijs:

    Hoi roo. Wat leuk dat je een blog heb aangemaakt.zijn we toch nog een beetje bij je.
    Volgens mij ben je al aardig op onderzoek uit geweest

    Zn eeerste dag is natuurlijk altijd moeilijk maar je kan het roo.
    Leuk dat ik je zo kan volgen
    he veel succes roo .
    Liefs riaxx

  • 05 Februari 2013 - 03:25

    Rosa En Geoff:

    Hola Robby,

    Wat een mooie foto's op je fb!! Die eenzaamheid is zo weer weg, gewoon even wennen en dan ga je het super krijgen!!! Van de week even skypen?


    Xxxx uit Costa Rica

  • 05 Februari 2013 - 09:08

    Robin Hofkamp:

    ¡Hola Costa Rica! ¿Cómo estás? Hoe is jullie stage? We moeten echt even Skypen van de week! Ik wil alles horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 30 Jan. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6953

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2015 - 02 Oktober 2016

Werken in Lissabon

01 Februari 2013 - 04 Augustus 2013

Lissabon

Landen bezocht: